Thailand - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van ROJO travels - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van ROJO travels - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Robin, Rico & Jorg

Blijf op de hoogte en volg ROJO

31 Maart 2014 | Thailand, Ko Tao

Na lang wachten en veel sparen is het eindelijk zover, het gaat gebeuren. De tassen zijn ingepakt, dus op naar Schiphol. Na van iedereen afscheid te hebben genomen, was het tijd om in het vliegtuig te stappen. Het vliegtuig was wel relaxed, we konden films kijken, muziek luisteren, kregen voedsel etc. We hadden na 6 uur vliegen een korte tussenstop in Dubai en moesten hierna onze laatste uurtjes vliegen naar Thailand.

Eenmaal aangekomen in Thailand werden we opgepikt om vervolgens naar het hotel gebracht te worden. Onderweg kregen we onze eerste cultuurschok, namelijk het verkeer. Samengevat: een grote chaos. Maar gelukkig hadden we een chauffeur die als een getraind straaljagerpiloot door het verkeer heen zigzagde, heel erg toepasselijk: zijn naam was Bird. Tijd om bij te komen van een lange reis in het Viengtai Hotel in Bangkok. Veel tijd om bij te komen was er echter niet, want de wekker ging weer vroeg in de morgen af om onze reis te vervolgen. We hadden een druk programma, namelijk: de zoutvelden bekijken, naar de drijvende markt, de dodentreinrit beleven en naar onze volgende bestemming reizen. We werden per boot naar het River Kwai resort gebracht, dit is een resort dat drijft op de River Kwai. Hier was geen electriciteit en warm water, dus we moesten ons even aanpassen. Even een avondje gerelaxt, maar het wederom niet laat gemaakt omdat de wekker weer vroeg ging. Het was tijd om ons drukke reisschema te vervolgen, vandaag stond er een bezoekje aan de Erawan watervallen op de planning. Ook hebben we nog ‘The bridge over River Kwai’ bekeken. Vervolgens gingen we terug naar Bangkok om ons klaar te maken voor wederom een lange reis. Na 9 uur in de bus en 2 uur op de boot te hebben gezeten kwamen we aan op het prachtige eiland Ko Tao.

Laten we beginnen bij het resort. Het is een mooi resort met een prachtig uitzicht en een lekker zwembad. Het personeel is aardig en het eten is lekker. De kamer is ook prima, een ruim balkon, airco (hoognodig), afentoe (slome) wifi en een koelkast wat ook erg handig is. Het is alleen jammer dat de bedden erg hard zijn, maar hier waren we ook al snel aan gewend.

We hadden niet echt een drukke planning voor de dagen die we hier hebben doorgebracht, gewoon lekker relaxen en genieten van het mooie weer. Door omstandigheden mocht Jorg geen duikcursus volgen, dus hebben alleen Rico en Robin dit kunnen doen. We hebben dan ook ons duikbrevet gehaald en een aantal fundives gedaan. Het duiken was erg mooi (filmpje volgt later) en de mensen waren erg relaxt en vriendelijk. Dus samengevat: een erg leuke ervaring.

Vandaag de laatste avond op Ko Tao, alles inpakken en klaarmaken voor de reis van morgen. Morgen weer vroeg uit de veren voor weer een lange boottocht/busrit naar Bangkok. We komen om 21:00 aan in Bangkok en hebben hier nog één overnachting voordat we doorvliegen naar Australië.

Meer blogs volgen,

Jorg, Robin en Rico.

Peace.

• 05 April 2014 - 09:07

Oma Rijcken :

Hallo boys
    Gelezen dat jullie het naar je zin hebben, geniet er maar van, deze reis zullie niet gauw vergeten.
    Robin je moeder stuurde het verslag door en omdat ik ook in Thailand ben geweest vind ik het reuze interessant, dus heel hartelijk dank, jullie nog een hele fijne tijd en tot de volgende keer.